Tigers IK vinner efter en kämpainsats

Lc Pro Team - Tigers IK 
Den här matchen började med att vi fick starta med endast 7 utespelare de första 10 min innan Fredrik Engholm dök upp så vi blev 8. Men på den tiden hade Tigers tagit ledningen med 1-0 på en volley av Christer Aldenholt som fick en delikat passning av Martin Sigblad. Då hade det gått ca 4 min av matchen. Men innan paus hade Lc pro team hunnit med att både kvittera och ta ledningen. Men sen höjde vi tempot en aning och Dennis Allansson snodde bollen från en motståndare och tryckte in bollen i nät fram till 2-2 ca 5 min in på andra halvlek. Josef Andersson gjorde några minuter senare 3-2 framspelad av Allansson. Sen hade Tigers fler bud på mål men liksom förra matchen var vi lite ineffektiva i avsluten. Med ca 7 min kvar så klev Crister av pågrund av skada så då fick vi spela med 7 man resten av matchen. Men vi lyckades hålla ledningen fast Lc pro team tog ut målvakten och satsade allt framåt i slutet.
En match med ganska fult spel från fram för allt Lc pro team som också gav sammanlagt 6 min i utvisningsbåset för dem. Försvaret i Tigers fortsatte att va mkt bra. Aron Sigblad i målet har visat stor klass i de här 2 första matcherna med många högklassiga räddningar. Anfallet var också det bättre än förra matchen men det kan fortfarande bli bättre i framförallt avsluten. Nu ser vi framåt mot nästa drabbing nu på söndag då mot Mensa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0